Η σημασία της διατήρησης των παλαιών κτηρίων – Το παράδειγμα άλλων χωρών
Του Γιώργου Σταυρακιδη
Όποιος έχει σηκώσει τα μάτια του περπατώντας στη γωνία Ερμού με Παύλου Μελά, στο κέντρο της πόλης των Σερρών, δύσκολα μένει ασυγκίνητος. Πίσω από τους ξεθωριασμένους σοβάδες και τις σπασμένες γρίλιες, κρύβεται μια αρχιτεκτονική φυσιογνωμία που για δεκαετίες στοιχειώνει το κέντρο των Σερρών, το ξενοδοχείο Majestic. Ένα από τα εντυπωσιακότερα δείγματα εκλεκτικισμού της πόλης στις αρχές του 20ού αιώνα, που μετά από χρόνια απαξίωσης φαίνεται επιτέλους να κερδίζει μια δεύτερη ευκαιρία. Η ιστορία του ξεκινά το 1929, σε μια περίοδο που οι Σέρρες προσπαθούν να σταθούν ξανά στα πόδια τους μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το καπνεμπόριο γνωρίζει άνθηση και η πόλη αποκτά τρία εμβληματικά ξενοδοχεία: το Κωνσταντινούπολις (1928), το Majestic (1929) και το Μητρόπολις (1932). Στόχος τους δεν ήταν ο τουρισμός, που εκείνη την εποχή ήταν μία άγνωστη έννοια, αλλά η φιλοξενία εμπόρων, βιοτεχνών και τεχνικών που επισκέπτονταν τον νομό. Τριώροφο και τολμηρό στην αρχιτεκτονική του, το Majestic χτίστηκε από τους αδελφούς Χατζηνικολάου, σε σχέδια του μηχανικού Παναγιωταρέα, με εργολάβο τον Περικλή Σταυρίδη. Ο πλούσιος art deco διάκοσμος, η χαρακτηριστική καμπυλότητα στη γωνία, τα σαχνισί και τα εμφανή φουρούσια από μπετόν, συνθέτουν ένα πρωτοποριακό μνημείο αστικής αρχοντιάς. Στην πρόσοψη συναντά κανείς αναγεννησιακά και μπαρόκ μοτίβα, περίτεχνα περιθυρώματα και ένα γείσο σαν δαντέλα. Δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται από τα πρώτα παραδείγματα ελβετικού τύπου κτιρίου με μεγάλη στέγη σε αστικό περιβάλλον της Μακεδονίας. Για χρόνια υπήρξε ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Το όνομά του υποσχόταν αίγλη και πολυτέλεια, ενώ στους χώρους του φιλοξενήθηκαν προσωπικότητες αλλά και εκδηλώσεις της εποχής, όπως η Μις Μακεδονία–Θράκη που πέρασε από εκεί όπως αναφέρεται..
Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://parallaximag.gr/architektoniki/to-entyposiako-palio-xenodocheio-ton-serron-poy-pairnei-pali-zoi









