Experience Amphipolis: Η εξιστόρηση του τόπου δημιουργεί μέρα με την μέρα μια παρακαταθήκη για τον προορισμό Αμφίπολη

Για την Αμφίπολη υπάρχουν πολλές ομάδες και σελίδες στο Facebook. Η σελίδα Experience Amphipolis ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά. Είναι μια σελίδα που καταλαβαίνεις από τις εικόνες την αγάπη για τον τόπο.

Διαφορετικές εικόνες από την ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης απλές και συνάμα εντυπωσιακές.

 

 

 

 

 

Ιστορία, ήθη και έθιμα που προβάλλει η σελίδα κάνουν αρκετούς διαδικτυακούς φίλους να θέλουν να γνωρίσουν τις περιοχές και να ταξιδέψουν με την πρώτη ευκαιρία σε αυτές.

Οι γεύσεις είναι η τρίτη συναρπαστική πλευρά της σελίδας. Τοπική γαστρονομία και προϊόντα που μπορείς να δεις μέσα από τις εκπληκτικές φωτογραφίες που ανεβάζει η ομάδα και θέλεις να δοκιμάσεις.

Η Διαχειρίστρια της Σελίδας Θάνια Δούκα και η ομάδα της επιμελούνται πολύ προσεκτικά τη σελίδα από την οποία δεν λείπει το μεράκι και η αγάπη για τον τόπο. Ανάλογες σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο συναντάς στο εξωτερικό, αν και η Μακεδονική σελίδα δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα.

Αρκετοί άνθρωποι του τουρισμού, του Μαρκετινγκ, δημοσιογράφοι και καλλιτέχνες έχουν σχολιάσει θετικά και την έχουν αξιολογήσει με τα καλύτερα λόγια.

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι του κορυφαίου ξεναγού και δημοσιογράφου της Unesco Κωνσταντίνου Σφήκα ο οποίος έγραψε:

«Για δές τι κάνει η ιδιωτική πρωτοβουλία εκεί που η κρατική σφυρίζει αμέριμνα… Αμφίπολις… ένας τόπος μαγικός. Η Αθήνα της Αρχαίας Μακεδονίας».

Αν δεν ήταν σελίδα σίγουρα θα μπορούσε να ήταν μια εκπομπή για τον τουρισμό και τον πολιτισμό σε θεματικό κανάλι, όπως και να έχει όμως είναι η καλύτερη διαφήμιση για την περιοχή της Αμφίπολης και όσο ανακαλύπτεις και διαβάζεις τα θέματα και τα ρεπορτάζ τόσα περισσότερα μυστικά θέλεις να ανακαλύψεις…

Η Αμφίπολη και η θετική επίδραση της καλής αφήγησης για τον τόπο αυτό  

Το να δημιουργήσεις τουριστικό προϊόν σε μια περιοχή αμιγώς γεωργοκτηνοτροφική είναι μεγάλη πρόκληση.
Πρόκληση και ευλογία.
Γιατί σ’ αυτόν εδώ τον τόπο ο Θεός και η φύση ήταν γενναιόδωροι.
Η Αμφίπολη είναι μια ευλογημένη γη.
Η Αρχαία Αμφίπολη, το θρυλικό και χρυσοφόρο Παγγαίο όρος με τους πανέμορφους παραδοσιακούς οικισμούς που σκαρφαλώνουν σ’ αυτό , το Φαράγγι του Αγγίτη, ο ποταμός Στρυμόνας, οι όμορφες παραλίες αλλά και μια μοναδική γαστρονομία και ντόπια κουλτούρα.
Όμως αυτά από μόνα τους δεν αρκούν.
Συνήθως, ετοιμάζουμε ένα προϊόν και έπειτα πλάθουμε τον μύθο γύρω από αυτό προκειμένου να κάνει πωλήσεις.
Στην περίπτωσή μας τα πράγματα λειτουργούν λιγάκι διαφορετικά.
Ο μύθος υπάρχει. Και είναι πραγματικός «μύθος». Το προϊόν όμως θέλει προσδιορισμό. Και για αυτό φροντίζουμε.
Μάρκετινγκ προορισμού, είναι η προβολή ενός τόπου ,μιας περιοχής προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών. Αυτή η προβολή βασίζεται σε μια στρατηγική που εστιάζει στην επικοινωνία των συναισθημάτων με την ντόπια κουλτούρα και τη συνολική νοοτροπία που βιώνουν οι άνθρωποι όταν επισκέπτονται αυτήν την περιοχή.
Είναι γεγονός ότι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζονται άνθρωποι με όραμα για τον τόπο, μεράκι και αφοσίωση στο έργο.
Οι άνθρωποι αυτοί εργάζονται σε οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Η σημασία των οργανισμών αυτών είναι σπουδαία, καθώς είναι άμεσα υπεύθυνοι για το tourism «product awareness» δλδ.για την «ευαισθητοποίηση του προϊόντος» (προορισμός) στους επισκέπτες και την δημιουργία «destination brand» δλδ » μπράντας προορισμού».
Εφαρμόζουν στρατηγικές για την εξωστρέφεια ,την οργάνωση και συμμετοχή σε εκθέσεις, την δημιουργία εκδηλώσεων και συναντήσεων (events) με κίνητρο κυρίως την εξωστρέφεια και την προβολή του τόπου. Μέσα στις δράσεις μιας τέτοιας στρατηγικής είναι και η φιλοξενία και περιηγήσεις εξοικείωσης των δημοσιογράφων και του προσωπικού της ταξιδιωτικής βιομηχανίας με τον τόπο που θέλουμε να προβληθεί.
Στο πλαίσιο των ταξιδιών και του τουρισμού, δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη θετική επίδραση της καλής αφήγησης: Τελικά, οι αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι πάντα αυτές που σχετίζονται με τις τοπικές παραδόσεις και τα έθιμα που πέρασαν από γενιά σε γενιά ενός τόπου και τις αναπαράγουν τοπικοί οδηγοί, ξεναγοί και δημοσιογράφοι τουρισμού. Αλλά και απλοί, μεμονωμένοι επισκέπτες. Αυτή η εξιστόρηση του τόπου δημιουργεί μέρα με την μέρα μια παρακαταθήκη για τον προορισμό. Και γίνεται όλο και πιο βιωματική καθώς ελκύει και περισσότερους επισκέπτες .
Αυτό ακριβώς η εξιστόρηση, το storytelling γίνεται μέσα από ιστοσελίδες που συνήθως παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για την περιοχή μας. Πληροφορίες για :διαμονή, φαγητό, αξιοθέατα, εκδηλώσεις, μουσεία, τις τέχνες και τον πολιτισμό ενός προορισμού, την ιστορία και την αναψυχή, κάνοντας πολλές φορές και προτάσεις δραστηριότητας ανάλογα με την εποχή. Η οργάνωση γίνεται σε συνεργασία με τους ανθρώπους που δουλεύουν για τον τουρισμό και την Τοπική Αρχή.
Ακριβώς δυο χρόνια μετά την πρώτη συμμετοχή μας στις κλαδικές εκθέσεις τουρισμού Philoxenia και Greek Tourism Expo σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα, έχουμε κάποια πρώτα βήματα αυτής της δουλειάς.

Ενδεικτικά:
1)http://www.dreamingreece.com/central-macedonia/amphipolis
2)http://www.yallou.com/discover?ct=6&did=130
3)http://www.taksidi2greece.net/
4http://www.e-compupress.gr/)…/…/assets/basic-html/page24.html
5)http://meetgreece.eu/el/
6)https://www.facebook.com/media/set/…
7)https://www.facebook.com/omorfa/photos/a.791264937617955.1073743412.108406909237098/791265510951231/
8) http://amfipolinews.blogspot.gr/2015/02/blog-post_705.html…
9)https://www.facebook.com/omorfa/photos/a.116083045136151.20498.108406909237098/909424095802038/
10) https://www.facebook.com/media/set/…
11)https://www.facebook.com/451660628323478/photos/pb.451660628323478.-2207520000.1447811460./512872805535593/?type=3&theater
12)https://www.facebook.com/experienceAmphipolis/posts/1143908605645739
Εν ολίγοις, αυτά είναι τα πρώτα βήματα μιας στρατηγικής μάρκετινγκ προορισμού.

Ο στόχος μας: Να βοηθήσουμε να γίνει το ταξίδι του επισκέπτη «μια πολύ πιο ευχάριστη εμπειρία από κάθε άποψη».
stay tuned..))))