Κόντρα Δήμου Σερρών & Ομίλου Ορφέα Σερρών με ανακοινώσεις για κλαδευτικα υπολείμματα

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

 

📍Διευκρινίσεις του Δήμου Σερρών σχετικά με δημόσιες αναφορές του Ομίλου «Ορφέας» Σερρών

Με αφορμή τις δημόσιες αναφορές του Ομίλου «Ορφέας» Σερρών, ο Δήμος Σερρών προβαίνει σε διευκρινίσεις για την αποκατάσταση της πραγματικής διάστασης των γεγονότων και την αποφυγή παρερμηνειών.

1000004722 20260503145535577

Η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου ουδέποτε υπέδειξε ως κατάλληλο χρόνο την εναπόθεση κλαδευτικών υπολειμμάτων σε κοινόχρηστο χώρο κατά τις μεσημβρινές ώρες της Κυριακής 3 Μαΐου 2026.

Αντιθέτως, ο Δήμος ενημερώθηκε για την ύπαρξη των συγκεκριμένων υπολειμμάτων κατόπιν αναφορών δημοτών, οι οποίοι εξέφρασαν ανησυχίες, τόσο για την αισθητική επιβάρυνση της περιοχής, όσο και για πιθανούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Μετά από σχετικές οχλήσεις περιοίκων προς τη Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, τα μέλη του Ομίλου προχώρησαν στην απομάκρυνση των υπολειμμάτων από το πεζοδρόμιο και την επιστροφή τους εντός του κτηρίου.

Παράλληλα, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος το βράδυ της ίδιας ημέρας βρέθηκε επί τόπου στο σημείο και παρουσία των μελών του «Ομίλου» υπήρχε διαβεβαίωση από τον ίδιο ότι η αποκομιδή των υλικών θα πραγματοποιηθεί το πρωί της Δευτέρας, επιβεβαιώνοντας τη διάθεση συνεργασίας και άμεσης εξυπηρέτησης εκ μέρους του Δήμου.

Σημειώνεται ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας είχε λάβει σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα από τον «Όμιλο» τη Τετάρτη 15 Απριλίου 2026, στο οποίο απαντήθηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση προς την υπηρεσία κατά τον χρόνο τοποθέτησης των υλικών.

Την επόμενη ημέρα, Πέμπτη 16 Απριλίου 2026, μετέβη συνεργείο της Υπηρεσίας στο σημείο και διαπίστωσε ότι τα εν λόγω απορρίμματα ήταν στον αίθριο χώρο. Οι υπάλληλοι ανέφεραν στον υπεύθυνο του «Ομίλου» ότι βάσει του κανονισμού καθαριότητας θα πρέπει να προγραμματίσει ραντεβού με την υπηρεσία και την προηγούμενη ημέρα να τα εναποθέσει έξωθεν του κτιρίου.

Ακολούθησε τηλεφωνική επικοινωνία από τον Πρόεδρο του Ομίλου Ορφέα, την Πέμπτη 30 Απριλίου 2026. Ο αρμόδιος υπάλληλος ανέφερε ότι η αποκομιδή των κλαδευτικών υπολειμμάτων γίνεται εβδομαδιαίως, για το λόγο αυτό θα ειδοποιηθεί ποια μέρα θα περάσει το συνεργείο. Στην τηλεφωνική επικοινωνία δεν είχε οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία αποκομιδής, ωστόσο ο Όμιλος «Ορφεάς» προέβη στην εναπόθεση των υπολειμμάτων την Κυριακή 3 Μαΐου 2026, χωρίς να ενημερώσει προηγουμένως την υπηρεσία. Κατά την επικοινωνία αυτή, καταγράφηκαν τα στοιχεία του αιτούντος, προκειμένου να υπάρξει εκ των υστέρων συνεννόηση για τον προγραμματισμό της αποκομιδής.

Ο Δήμος Σερρών λειτουργεί με γνώμονα την προστασία του δημόσιου χώρου, την ασφάλεια των πολιτών και την τήρηση των κανονισμών. Η συνεργασία με συλλόγους και φορείς της πόλης είναι αυτονόητη και επιθυμητή, προϋποθέτει όμως σαφή επικοινωνία, έγκαιρη συνεννόηση και συμμόρφωση με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Ο Δήμος παραμένει στη διάθεση όλων των φορέων για συνεργασία, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της πόλης και των τοπικών κοινοτήτων και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΡΦΕΑΣ

Με αφορμή τη δημόσια τοποθέτηση του Δήμου Σερρών, οφείλουμε να αποσαφηνίσουμε τα πραγματικά δεδομένα, με ακρίβεια:

Ο Όμιλος «Ορφέας» Σερρών προέβη σε έγγραφη επικοινωνία με την Υπηρεσία Καθαριότητας στις 15/4/2026, ζητώντας οδηγίες για τη νόμιμη αποκομιδή των υπολειμμάτων.

Δεν πραγματοποιήθηκε καμία αυτοψία στον χώρο μας στις 16/4/2026, όπως αναφέρεται.

Ακολούθησε τηλεφωνική επικοινωνία στις 30/4/2026, κατά την οποία καταγράφηκαν τα στοιχεία μας και, ΠΟΤΕ δεν μας αναφέρθηκε ότι η αποκομιδή γίνεται εβδομαδιαίως και ότι θα υπάρξει ενημέρωση.

Στη συνέχεια -και αυτό είναι το καθοριστικό σημείο- υπήρξε σαφής προτροπή να εναποθέσουμε τα χόρτα και τα κλαδιά την Κυριακή, με ρητή διαβεβαίωση ότι το συνεργείο θα περάσει νωρίς το πρωί της Δευτέρας για την αποκομιδή.

Άρα, δεν πρόκειται για «αυθαίρετη ενέργεια», αλλά για ενέργεια που βασίστηκε σε συγκεκριμένη οδηγία και σαφή χρονικό ορίζοντα από πλευράς υπηρεσίας.

Παράλληλα, τηρήθηκαν πλήρως οι προβλεπόμενοι κανόνες:
– τα χόρτα τοποθετήθηκαν σε ανθεκτικούς σάκους,
– τα κλαδιά δέθηκαν σε δεμάτια,
– δεν υπήρξε ανεξέλεγκτη απόρριψη.

Το γεγονός ότι αργότερα αμφισβητείται η ίδια αυτή καθοδήγηση, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα. Διότι όταν δίνονται συγκεκριμένες οδηγίες με συγκεκριμένο χρόνο εκτέλεσης, ο πολίτης οφείλει -και δικαιούται- να τις λαμβάνει ως δεσμευτικές.

Ο «Ορφέας» λειτούργησε με καλή πίστη, τεκμηριωμένα και με διάθεση συνεργασίας.

Και, όταν δημιουργήθηκε ζήτημα, ανέλαβε εκ νέου το βάρος, απομακρύνοντας τα υπολείμματα χωρίς αντιπαράθεση.

Το ζητούμενο δεν είναι να αποδοθούν ευθύνες εκ των υστέρων, αλλά να υπάρχει συνέπεια και σαφήνεια στις οδηγίες προς τους πολίτες.

Εμείς παραμένουμε σταθεροί, με την Πόλη, με τους Πολίτες και με τα Πραγματικά Γεγονότα.