Η Δράμα στη Θάλασσα, η Αμφίπολη & ο Ευμοιριδης

Ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρωινός Τύπος της Δράμας» επαναφέρει σενάρια για…την Αμφίπολη και θυμάται όσα έλεγε ο πρώην Νομάρχης Κώστας Ευμοιριδης. 

ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ – Ο Θανάσης Πολυμένης σχολιάζει την επικαιρότητα

Δράμα στην απομόνωση!

Υπάρχουν ορισμένα συμπεράσματα, τα οποία βγαίνουν κυρίως από τα συμφραζόμενα! Τα μας είπε λοιπόν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης το πρωί της Πέμπτης από τη Βουλή; Ότι εμείς εδώ στη Δράμα – που τόσα χρόνια τα κάναμε δράμα… – θα πρέπει να ξεχάσουμε τον κάθετο άξονα προς την Εγνατία!

Προανήγγειλε ότι το έργο του κάθετου άξονα προς την Εγνατία από την πλευρά της Αμφίπολης, δεν θα μπορούσε να είναι βιώσιμο, που σημαίνει ότι τελικά δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από πουθενά. Ούτε από ΕΣΠΑ, ούτε κυρίως από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου, ούτε από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα. Παρά μόνο με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Επενδυτική Τράπεζα. Μια τράπεζα όμως, που δανείζει, αρκεί να έχει να πάρει πίσω τα λεφτά της. Από πού θα τα πάρει; Λέτε να πληρώνει το κράτος για έναν δρόμο που δεν θα έχει έσοδα από πουθενά; Για έναν δρόμο χωρίς αντίκρισμα;

Πρόβλημα…

 

Η Δράμα στη θάλασσα!

Τι άλλο είπε μεταξύ αστείου και σοβαρού… αλλά τελικά τραγικού ο κ. Σπίρτζης; Ανάμεσα στο μικροκομματικό και μικροπολιτικό του παραλήρημα, μίλησε για «λαϊκιστές» της Νέας Δημοκρατίας και πολλούς άλλους, που θέλουν να μετακινήσουν τη Δράμα επάνω στην Εγνατία!

[Ένα μεγάλο κομμάτι λαϊκιστών της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας και όχι μόνο, θεωρεί ότι πρέπει να μετακινήσουμε τη Δράμα για να είναι πάνω στην Εγνατία. Δεν γίνεται αυτό. Τα ίδια μου λένε και για το Σιδηρόδρομο. Αν μπορείτε να μετακινήσετε τη Δράμα, με γειά σας και χαρά σας. Έχετε κάνει τη Δράμα … δράμα και κατ’ όνομα!].

Τι εννοούσε άραγε; Ότι εφόσον η Δράμα δεν μπορεί να μετακινηθεί επάνω στην Εγνατία, να έχει δηλαδή σύνορο στη θάλασσα, να εντάξει στα όριά της την Αμφίπολη, δεν γίνεται τίποτα… μα τίποτα απολύτως!

Και τι θυμήθηκα; Όταν  κάποτε ήταν νομάρχης ο Κώστας Ευμοιρίδης, ο οποίος αιφνιδιαστικά έναν Δεκαπενταύγουστο, βγήκε και είπε ότι θα πρέπει να αλλάξουν τα γεωγραφικά και διοικητικά όρια του Νομού Δράμας. Ότι η Δράμα έπρεπε να έχει όρια μέχρι τη θάλασσα και συγκεκριμένα, να εντάσσονταν στο Νομό μας, όλος ο σημερινός Δήμος Αμφίπολης. Έτσι, η Δράμα, θα αποκτούσε θάλασσα, θα είχε την Αμφίπολη στα όριά της. Όπως έλεγε μάλιστα τότε ο Κ. Ευμοιρίδης, ούτως ή άλλως, όλες αυτές οι περιοχές που σήμερα γεωγραφικά ανήκουν στο Νομό Σερρών, εξυπηρετούνται κυρίως από το Νομό Δράμας και όχι από το Νομό Σερρών. Και θα σταματούσε η ταλαιπωρία.

Πίσω όμως απ’ όλο αυτό, υπάρχει και η άλλη λογική. Ότι με δικά της έξοδα η Δράμα, αλλά και σήμερα μέσα από τα χρήματα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, θα μπορούσε να κατασκευάσει έναν σωστό δρόμο, έναν αυτοκινητόδρομο και ας μην ήταν και κλειστού τύπου.

Όσο πλάκα κι αν κάναμε τότε όλοι μας, ότι η Δράμα θα αποκτούσε θάλασσα… θα μπορούσε να αποκτήσει όμως σήμερα πρόσβαση στην Εγνατία με έναν δικό της τρόπο. Και το μέγα πρόβλημα βέβαια είναι ότι, όλοι οι προηγούμενοι αιρετοί του Νομού Δράμας, είχαν κάνει το ένα και μεγάλο λάθος, να σπάσουν τις μελέτες και να μην γίνει μία οριστική μελέτη για όλο το τμήμα από τη Δράμα μέχρι την Αμφίπολη.

 

Πηγή: Πρωινός Τύπος της Δράμας